INDYWIDUALNE PROGRAMY ROZWOJOWE
COACHING/MENTORING
Czym jest CoachWise™ dla organizacji?
CoachWise™ to metodyka pracy coachingowej i mentoringowej skoncentrowana na stymulowaniu osobistego rozwoju i wzrostu Klientów w oparciu o efektywne realizowanie ich celów biznesowych. CoachWise™ wspiera równolegle Ludzi i Biznes, dostarczając trwałych zmian i rezultatów.
Poniższy materiał zawieraz zarys usług świadczonych przez CoachWise S.A. w obszarze coachingu i mentoringu indywidualnego i grupowego dla organizacji.
Indywidualne spotkania z coachem lub mentorem realizowane są w siedzibie Klienta, w warszawskim biurze CoachWise lub ONLINE.
Sesje zdalne mogą być realizowane w językach: polski, angielski, niemiecki, rosyjski, francuski.
Zagadnienia:
1. Jak wybrać usługę coachingu lub mentoringu indywidualnego?
2. Formy realizacji usługi coachingowej lub mentoringowej.
3. Zintegrowana obsługa Indywidualnych Programów Rozwojowych – dlaczego warto współpracować z CoachWise?
1. JAK WYBRAĆ USŁUGĘ COACHINGU lub MENTORINGU INDYWIDUALNEGO?
Indywidualne Programy Rozwojowe dedykowane są poszczególnym poziomom zarządczym (opis poniżej):
Executive Coaching/Mentoring
Directorial Coaching/Mentoring
Managerial Coaching/Mentoring
Przykładowe tematy, wokół których skoncentrowane są programy rozwojowe:
Leadership (osobiste przywództwo we współczesnym biznesie)
Performance (coaching efektywności)
Change Leadership Program (zarządzanie w zmianie)
On-board coaching (coaching roli)
Career Coaching (rozwój zawodowy)
Confict Management (przeciwdziałanie i rozwiązywanie konfliktów)
Komunikacja międzypokoleniowa (różnice pokoleniowe w biznesie)
Forma usługi uzależniona jest od celu i zakresu oczekiwanej zmian.
Proces rozwojowy (od 4 do 8 spotkań)
Pojedyncze sesje coachingowe/mentoringowe
Dyżury coachingowe
Usługi wspierające coaching/mentoring indywidualny
EXECUTIVE COACHING/MENTORING
DLA KOGO?
Program dla Członków Zespołów Zarządzających:
Członkowie Rady Dyrektorów
Członkowie Executive Comittee
Osoby, których współpracownikami (peers’ami) są Członkowie Zarządu
Osoby odpowiadające za Unity Biznesowe (BUM), np. Dyrektorzy Fabryk, Zakładów Produkcyjnych raportujący do Prezesa
W organizacjach o międzynarodowej strukturze, Dyrektorzy podlegający merytorycznie Dyrektorom Globalnym, odpowiedzialni za obszar merytoryczny na Polskę
CZEGO DOTYCZY?
Cele o charakterze strategicznym dla organizacji:
rozwój biznesu,
restrukturyzacje, przejęcia,
zmiana kultury organizacyjnej
strategiczna współpraca międzynarodowa
Cele przywódcze obejmują m.in.:
budowanie swojej pozycji w Zespole Zarządzającym
rozwój dojrzałych i efektywnych relacji z kluczowymi osobami w biznesie oraz w jej otoczeniu
kształtowanie profesjonalnego wizerunku osoby odpowiedzialnej za strategiczny rozwój organizacji
efektywne radzenie sobie z silną ekspozycją społeczną (w tym ekspozycją międzynarodową)
DIRECTORIAL COACHING/MENTORING
DLA KOGO?
Program dla kadry zarządzającej całkowitymi jednostkami najczęściej za pośrednictwem menedżerów średniego szczebla:
Dyrektorzy Departamentów
Szefowie Regionalnych Struktur Operacyjnych i Sprzedażowych podlegających centralnie Szefom Obszarów (często w randze członków Zarządu)
Project Managerowie w projektach o charakterze strategicznym, angażujących duże zespoły mających istotny wpływ na biznes i wymagające raportowania do Zarząd
CZEGO DOTYCZY?
Cele o charakterze wynikowym:
rozwój biznesu
efektywność biznesowa podległych zespołów
Cele przywódcze obejmują m.in.:
rozwój stylów przywódczych
budowanie zaangażowania w podległych jednostek biznesowych
przygotowanie do objęcia wyższej funkcji lub innej kluczowej roli w organizacji
MANAGERIAL COACHING/MENTORING
DLA KOGO?
Program dla kadry kierowniczej średniego szczebla:
Kierownicy Zespołów / Managerowie liniowi
Kierownicy projektów
Osoby przygotowywane do objęcia stanowiska menedżerskiego
CZEGO DOTYCZY?
Cele o charakterze operacyjnym w zakresie realizacji celów organizacji
Cele przywódcze w zakresie zarządzania podległym zespołem i jego efektywnością.
Przygotowanie do objęcia stanowiska menedżerskiego w tym rozwój kompetencji menedżerskich
Przygotowanie do awansu na stanowisko dyrektorskie wymagające m.in. poszerzenia perspektywy, umiejętności zarządzania menedżerami oraz budowania wyników jednostki poprzez ich zespoły.
ZESPÓŁ COACHÓW I MENTORÓW BIZNESOWYCH COACHWISE ►►►
2. FORMY REALIZACJI USŁUGI COACHINGOWEJ/MENTORINGOWEJ
Indywidualne spotkania z coachem lub mentorem realizowane są w siedzibie Klienta, w warszawskim biurze CoachWise lub ON LINE
PROCESY COACHINGOWE
Typowy proces rozwojowy obejmuje 6-8 spotkań trwających do 90 minut.
Pełen program obejmuje Fazę Przygotowawczą, Fazę Wstępną i Fazę Główną.
Do zakresu usługi należą 2 sesje trójstronne realizowane na początku i na koniec procesu.
Ewaluacja prowadzone jest w połowie i na zakończenie coachingu.
WSPARCIE COACHINGOWE
Krótkie procesy rozwojowe zorientowane na zdefiniowanie celów rozwojowych Klienta i opracowanie rekomendacji do jego planu działań.
Typowy proces obejmuje 1-3 sesje coachingowe trwające do 90 minut.
Usługa uzupełnia i wspiera programy rozwoju High Potentials oraz wewnętrzne programy szkoleniowe dla kadry menedżerskiej.
Dzięki wsparciu coachingowemu programy te są osadzone na planach rozwojowych Uczestników i zapewniają wysoki poziom ich wdrażalności.
DYŻURY COACHINGOWE
Coaching on demand” poprzez zapewnienie coacha „na miejscu” w określonych terminach.
Idealne wsparcie dla zespołów projektowych. Pracownicy w określonych terminach mogą zapisywać się na indywidualne sesje coachingowo-doradcze i uzyskiwać bieżące wsparcie.
Sesje mają charakter interwencyjno-problemowy. Służą rozwiązywaniu problemów, szukania rozwiązań, priorytetyzacji działań.
Pojedyncze sesje trwają do 50 minut.
3. CO SPRAWIA, ŻE COACHING i MENTORING COACHWISE™ DZIAŁA?
Coaching i mentoring biznesowy CoachWise ma charakter aspiracyjny, a nie naprawczy.
Czynnikiem sukcesu naszych procesów jest wyraziste i wielowymiarowe określenie wyzwania/celu Klienta i następnie praca w oparciu o kompleksową analizę sytuacji dzisiejszej.
Każdy proces rozwojowy ma zdefiniowany kontekst biznesowy – osią procesu są cele istotne z punktu widzenia Klienta oraz jego organizacji.
Przełożony Klienta jest zawsze włączany w proces, w celu zapewnienia szerokiej perspektywy planowanego rozwoju i zakontraktowanie pożądanego kierunku zmiany.
Program rozwojowy sam w sobie jest cennym i intensywnym procesem rozwojowym: prowadzi Klienta przez tworzenie możliwych strategii i wariantów postępowania, wymaga podejmowania decyzji, zakłada tworzenie planów działania i bieżącą ocenę poziomu ich realizacji, co istotnie podnosi samoświadomość oraz efektywność działania w strefie własnego wpływu.
JAK PRACUJEMY Z NASZYMI KLIENTAMI?
Realizując usługi coachingowe i mentoringowe dla naszych Klientów swoją uwagę skupiamy równolegle na ich potrzebach rozwojowych oraz ich spodziewanym wpływie na biznes poprzez:
identyfikowanie potrzeb, celów rozwojowych i ich biznesowego uzasadnienia
poszerzanie świadomości siebie i swojego wpływu
budowanie sprawczości i brania odpowiedzialności za realizację swoich aspiracji
systematyczne implementowanie wniosków z coachingu do codziennej działalności
włączanie w proces szerszej perspektywy poprzez sesje trójstronne
dokumentowanie każdego procesu i ewaluację ich rezultatów
Na każdym etapie procesu gwarantujemy poufność i dbałość o jakość realizowanych usług.
Chętnie odpowiemy na Państwa pytania.
![]() |
|
Joanna Małachowska |
Zapraszamy do współpracy.
coaching@coachwise.org
(22) 848 05 51