strona główna>

Coaching

Definicja wg Międzynarodowej Federacji Coachów – ICF (www.coachfederation.org )

Coaching jest interaktywnym procesem, który pomaga pojedynczym osobom lub organizacjom w przyspieszeniu tempa rozwoju i polepszeniu efektów działania. Coachowie pracują z klientami nad zagadnieniami związanymi z biznesem, rozwojem kariery, finansami, zdrowiem i relacjami interpersonalnymi. Dzięki coachingowi klienci ustalają konkretniejsze cele, optymalizują swoje działania, podejmują trafniejsze decyzje i pełniej korzystają ze swoich naturalnych umiejętności.

Profesjonalni coachowie słuchając i obserwując klienta dopasowują swoje podejście do jego potrzeb, tak aby pomóc klientowi w dochodzeniu do rozwiązań oraz strategii działania.

Coachowie wychodzą z przekonania, że klient jest z natury kreatywny i pełen pomysłów. Zadanie coacha polega na wydobyciu tych umiejętności, zasobów i kreatywności, które klient już posiada.

Rola coach polega na stworzeniu nowej często bardziej obiektywnej perspektywy na zagadnienie oraz dzieleniu się informacją zwrotną. Odpowiedzialność za podjęcie decyzji oraz podjęcie działań pozostaje w rękach klienta.
Coaching nie koncentruje się bezpośrednio na redukowaniu psychicznego bólu ani na niesieniu pomocy w problemach psychicznych lub emocjonalnych.

Niektóre z zastosowań coachingu:


EXECUTIVE – CORPORATE COACHING:

  • Działy kadrowe zainteresowane wykorzystaniem coach spoza organizacji
  • Wyższa  kadra zarządzająca, menedżerowie i specjaliści, którzy chcieliby skorzystać z usług coacha. 
  • Firmy chcące wprowadzić coaching jako sposób rozwoju ludzi bądź kulturę / styl pracy 
  • Firmy, które pragną przeszkolić swoich menedżerów z zakresu coachingu
  • W celu wyeliminowania lub pomocy w przypadku wypalenia zawodowego 
  • Firmy zainteresowane warsztatami z zakresu coachingu
  • Firmy pragnące wspomóc pracowników coachingiem w jednym z poniższych obszarów:  
  • Planowanie strategiczne, proces re-engineeringu 
  • Budowanie i rozwój zespołów, ocena 360 stopni

SMALL BUSINESS COACHING:

  • Właściciele i menedżerowie w małych firmach
  • Firmy w okresie „rozruchowym”
  • Specjaliści prowadzący samodzielną działalność gospodarczą
  • Ludzie prowadzący działalność gospodarczą w domu
  • Przedstawiciele kadry zarządzającej chcące odejść z dużych korporacji i założyć własną działalność

CAREER/TRANSITION COACHING:

  • Osoby zmieniające ścieżkę kariery
  • Osoby stające przed znaczącymi decyzjami zawodowymi
  • Osoby pracujące w dużych firmach/korporacjach lub zastanawiające się nad podjęciem takiej posady
  • Osoby borykające się z decyzją czy odejść z dużej firmy/korporacji

PERSONAL/LIFE COACHING:

  • Planowanie życia
  • Wypracowywanie wizji życia
  • Życie duchowe
  • Związki (dla osób samotnych, par i rodzin)
  • Dbanie o zdrowie i urodę
  • Rozwijanie kreatywności
  • Uzyskiwanie wolności finansowej
  • Lepsza organizacja życia
  • Rozwiązywanie problemów z dziećmi, nastolatkami i studentami

 
Warto przeczytać:

„Co-Active Coaching”, Laura Whitworth, Henry Kimsey-House, Phil Sandahl
http://www.amazon.com

„Psychologia coachingu kadry kierowniczej”, Bruce Peltier
http://www.merlin.com.pl/frontend/towar/421922

„Coaching”, Julie Starr
http://www.merlin.com.pl/frontend/towar/416862

“Coaching dla kadry menedżerskiej”, Mary Beth O'Neil
http://www.merlin.com.pl/frontend/towar/403261

www.thecoaches.com
www.coachfederation.org
www.pszk.org.pl
www.nf.pl

drukuj

Zaufali nam:

fader

08.05.201014:37

Paweł

Slideshow